Az elektronikus kapcsolattartás fölöslegessé teszi a cégtáblát?
Mostanában a legtöbb hivatal már cégkapun vagy ügyfélkapun (például a NAV cégkapun történő kapcsolattartásra csak 2019-től köteles, bizonyos eseteket leszámítva) keresztül levelezik velünk. Ezért akár gondolhatnánk azt is, hogy fölöslegessé vált a cégtábla kihelyezése vagy a bejegyzett székhelyünkön történő elérhetőség biztosítása.
Elöljáróban leszögezhetjük: továbbra is kiemelten fontos vállalkozásunk elérhetőségének és cégtáblájának székhelyünkön történő biztosítása.
A cégtábla elhelyezésével kapcsolatosan javasolt, hogy bárki által könnyen látható helyen legyen; az ingatlan adottságaitól függően, lehetőleg a bejáratnál is legyen elhelyezve, de akár több helyen is a helyszíni adottságoktól függően, hogy a vendégek eltaláljanak székhelyünkre. A cégtábla adattartalmával kapcsolatosan javasolt a cég nevének, ingatlanon belüli elhelyezkedésének (például: emelet, ajtó, kapucsengő), központi telefonszámának, esetleg e-mail címének feltüntetése, annak érdekében, ha bármilyen okból a személyes kapcsolatfelvétel meghiúsulna, fel tudják venni a kapcsolatot vállalkozásunkkal. A cégtábla meglétét érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni, mert a tapasztalatok szerint akár szándékos behatás vagy egyéb esemény hatására eltűnhet.
A cégtábla elhelyezését egyébként a cégtörvény írja elő:
„A cégnek a székhelyét cégtáblával kell megjelölnie.”
Forrás: Adózóna