Egyszerűsítette a telefonos ügyintézést a NAV
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerben.
Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító szám (PIN kód), vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.
Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL nyomtatványon az ügyfélkapun keresztül. A kérelmek alapján a NAV a következő napon megküldi az ügyfél tárhelyére a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN kódot.
Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető az ügyfélkapun keresztül |
A NAV közölte: a telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni.
A telefonos ügyintéző rendszer hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig ingyenesen hívható a 06-80/20-21-22-es telefonszámon.